می خواهم از یک ادعای بزرگ پرده برداری کنم:
صفر تا صد آموزش زبان در ۱۰ جلسه!!!!
با ما اصلا زبان را قورت می‌دهید و در سه ماه می‌توانید به زبان مادری صحبت کنید.!!!!!!

نظر شما درباره ی چنین تبلیغات و کلاس هایی چیست؟؟؟؟

اگر روزی موسسه هاتف به شما گفت که در ۱۰ جلسه ما صفر تا صد زبان عربی را به شما یاد می‌دهیم آیا این حرف درست است؟؟؟
یادگیری زبان یک فرآیند زمان بر است.
بر اساس تحقیقی که در یکی از موسسه‌های تابع وزارت امور خارجه آمریکا بر روی ۶۳ زبان انجام شده، ۶ زبان‌، جزء سخت‌ترین زبان‌های دنیا که یکی از آن‌ها زبان عربی است.
بر اساس این تحقیق زمانی را که پیشنهاد داده‌ند برای رسیدن به مرحله پیشرفته در این زبان‌ها، ۸۸ هفته مستمر معادل دو هزار و دویست ساعت کلاس رفتن، اگر حساب کنیم می‌شود ۲۲ ماه روزی سه ساعت و نیم کلاس رفتن.

این پیشنهاد برای کسانی بوده است که به زبان انگلیسی صحبت می‌کردند و تسلط داشتند. برای ما ایرانی‌ها که زبان عربی اشتراک زیادی با زبان فارسی دارد، این زمان خیلی کمتر می‌شود اما به هر حال باید وقت زیادی بگذاریم تا به آن سطح مطلوب برسیم.
یک رشته بنام «فراگیری زبان دوم» یا «اکتساب اللغة الثانية» وجود دارد.
این رشته فراگیری زبان دوم را بررسی می‌کند و پنج مرحله برای فراگیری زبان دوم قائل هستند و طبق پژوهش‌ها معتقدند برای رسیدن به سطح پایانی این پنج مرحله که اصطلاحا «الطلاقة المتقدمة» یا همان «سلاست پیشرفته» (یعنی سطحی که بتوانیم مانند کسانی که به آن زبان صحبت می‌کنند و زبان مادری آنها می‌باشد برسیم) حدود پنج الی ده سال نیاز به کار و تمرین است.
جاهایی که ادعا می‌کنند که صرف تا صد زبان را در دو الی سه ماه به شما یاد می‌دهیم، این مساله از دو حالت خارج نیست:
۱. اگر بخواهیم خوش بینانه نگاه کنیم منظورشان این است که اصول کلی صحبت کردن را به شما یاد می‌دهیم اما تا تمرین و تکرار مستمر نباشد تسلط اتفاق نمی‌افتد.
و حالت دوم با عرض پوزش، به قصد سوء استفاده مالی اتفاق می افتد. پس باید خیلی احتیاط کرد.
با ما هاتفی ها همراه باشید با آموزش های رایگان و مشاوره هایی که به شما ارائه می‌دهیم راه های اصول یادگیری زبان را یاد می‌گیرید.
صفحات مجازی ما را دنبال کنید.
مریم اشراق پور دانشجوی دکتری زبان و ادبیات عربی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همین حالا سوالت رو بپرس