۴ نکته کلیدی اما سمی در بحث یادگیری زبان!

۱. اولین اشتباه مرگبار: سخت گیری و شروع نکردن است.
مدت هاست تصمیم دارید یادگیری زبان را شروع کنید اما منتظر یک شرایط عالی هستید یا اینکه منتظرید یک فرصت مناسب دست دهد و یک استاد عالی پیدا کنید؟ اگر منتظر این شرایط هستید باید بگویم که بعید می‌دانم شما یک زبان دان شوید.
به هر صورت شده است باید اولین گام را بردارید و از یک جا شروع کنید. شبکه‌های اجتماعی و برخی از سایت‌های اینترنتی یک منبع غنی برای یادگیری زبان است. از آموزش‌های رایگانش استفاده کنید و یادداشت برداری کنید تا گام بعدی خودش را به شما نشان دهد. (برای دیدن سایت‌های مفید اینجا را کلیک کنید)

۲.دومین اشتباه مرگبار این است که با لحن و لهجه‌ی مادری، زبان دوم را تلفظ کنید. اگر واقعا می خواهید زبان را در حد عالی یاد بگیرید باید تلاش کنید که مثل خودشان صحبت کنید. پس هیچ وقت نگویید بعدا قوی می‌شوم خودش درست می‌شود. نه چنین نیست از همان ابتدا تقلید کنید، به انواع صوت‌های متنوع گوش دهید و تمرین و تکرار کنید.

۳.سومین اشتباه مرگبار اکتفا کردن به کلاس زبان است.
اگر شما فقط به کلاس زبانکده یا واحدهای دانشگاهی مرتبط اکتفا می‌کنید بدانید که سخت در اشتباهید. تا زبان را وارد زندگی خود نکنید و درگیر آن نباشید شاهد پیشرفت چشمگیر نخواهید بود. با زبان باید زندگی کرد.

۴.چهارمین و مهم ترین اشتباه مرگبار توقع زیادی داشتن و انتظار سخنرانی کردن به آن زبان به محض شروع یادگیری است. زبان آموزی که تازه شروع به یادگیری زبان کرده است اصلا نباید انتظار داشته باشد که از همان اول بتواند خارج از چیزی که یاد گرفته است بداهه گویی و صحبت کند. دست از تلاش برندارید تا به نقطه مطلوب برسید، اما انتظار صحبت در ابتدای راه را نداشته باشید که جز ناامیدی و خستگی چیزی در برندارد.

عمده ایراد شما کدام است؟ چه چیزی باعث شده است که به نقطه مطلوب و دلخواه نرسید؟

مریم اشراق پور دانشجوی دکتری زبان و ادبیات عرب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همین حالا سوالت رو بپرس